12 May

 

Konzuli szolgáltatások fokozatos újraindítása

 

Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy Főkonzulátusunk Konzuli Osztályán a konzuli szolgáltatások lentiekben meghatározott köre 2020. május 18. napjától ismét igénybe vehető az alábbi feltételekkel:

 

A biztonságos és gördülékeny ügyfélfogadás biztosítása érdekében, az alábbi elővigyázatossági intézkedések betartására kérjük ügyfeleinket:

  • az ügyfélfogadó térbe történő belépés során maszk viselése kötelező;
  • a várakozó ügyfelek között legalább 1,5 m távolság tartása kötelező;
  • előzetes időpontfoglalás – érdekvédelmi ügy kivételével – telefonon vagy e-mail útján kötelező. (Időpontfoglalási rendszerünk jelenleg szünetel, a konzuli szolgáltatásaink ideiglenes felfüggesztése idejére szóló időpontfoglalások érvényüket vesztették! )

Kérjük ügyfeleinket, hogy az időpontfoglalási rendszer újraindításakor legyenek kedvesek új időpontot foglalni!

 

Konzuli Osztályunkon a következő szolgáltatások kerülnek újra-indításra:

  • Útlevél (elsősorban sürgős, 1-3 hónapon belül lejáró okmányok esetében) és E-Szig kérelmek (sürgős esetben);
  • Gyermekek születésének hazai anyakönyvezése;
  • Hitelesítési kérelmek, erkölcsi bizonyítvány igénylése, családi állapot igazolása;
  • Schengeni vízum iránti kérelmek előterjesztése az alábbi esetekben lehetséges:
    • kiemelt nemzetgazdasági érdekből történő beutazások esetében,
    • válságkezeléssel összefüggő feladatokkal, az egészségügyi veszélyhelyzet elhárításával és alapvető fontosságú szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos beutazások esetén,
    • különös méltánylást érdemlő okból,
    • EGT-állampolgár családtagja esetében (Fontos! Magyar állampolgár vízumkötelezett harmadik országbeli családtagja, pl.: házastársa kérelme a házasság hazai anyakönyvezését követően nyújtható csak be),
    • tranzit célú beutazásokra irányuló kérelmek esetében (Magyarországon keresztül hazajutni kívánó, vízumkötelezett harmadik országbeli állampolgárok).

 

A kérelmek benyújtásával kapcsolatosan pl.: időpontegyeztetés, kérjük konzuli ügyekben  a consulate.shg@mfa.gov.hu, vízumügyekben a visa.shg@mfa.gov.hu e-mail címen lépjenek velünk kapcsolatba.

Előzetes időpontfoglalás – érdekvédelmi ügy kivételével – e-mail útján kötelező!

 

Fontos! Az érvényes vízum önmagában nem jogosít a schengeni - és elsősorban a magyarországi - határok átlépésére. Az egészség és élet megóvása, valamint a nemzetgazdaság helyreállítása érdekében elrendelt veszélyhelyzettel kapcsolatos rendkívüli intézkedésekről szóló 81/2020. Kormányrendelet alapján a külföldről érkező nem magyar állampolgárok személyforgalomban Magyarország területére nem léphetnek be, azonban méltánylást érdemlő esetben a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes felmentést adhat. A jogszabályokban meghatározott esetekben az egyedi felmentés beszerzéséről az ügyfélnek magának kell gondoskodnia. A vízum kiállítását követően az alábbi weboldalon tudja a méltányossági kérelmet benyújtani az utazás elött minimum 7-10 nappal. https://www.ugyintezes.police.hu/en

 

 

 

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a fentiekben fel nem sorolt kérelmek, illetve a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízumkérelmek átvétele továbbra sem lehetséges!

 

 

Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa

Konzuli Osztály